Årssammanfattning 2014

Publicerad 2014-12-29 18:47:00 i Allmänt,

 
 Jag börjar året med att experimentera med kameran och mina nya kamerasaker jag fick på julafton. Jag redigerar på nya sätt och upptäcker spännande saker. Möblerar om på mitt rum och grejar. Jag tror att jag mådde rätt så bra under denna måndad.
 
Februari är en månad jag knappt kommer ihåg något av. Den sticker inte ut något särskilt, utan det flyter bara på. Det skulle gärna vara trevligt med lite sol, så att jag kan ge mig ut med kameran.
 
Det börjar bli varmare ute och jag har en fantastisk fotografering i jordhögarna vi har mitt i trädgården. Jag tar bilder jag blir riktigt nöjd med. Under denna månad får jag även lov att ta bebisfoton på en liten söt kille, som bara då var två veckor. Det var himla mysigt.
Vi renoverar i källaren och jag passar på att ta foton med väggen som en cool bakgrund. Jag bakar också, läser och bakar lite till. Dock känns det som att det blir ett steg tillbaka från den ljusa härliga vårkänslan som jag kände i mars. Nästa månad, tack!
 
Maj, älskade underbara och bästa maj! Nu börjar det hända saker. Jag fotar en massa ute i det gröna gräset i bara kjol och klänning. Sommarkänslorna virrar omkring i magen och längtan är obeskrivlig. Snart är det sommar på riktigt! Jag äter också goda bakverk, firar mammas födelsedag, tar vårpromenader och bloggar en massa. En underbar månad. 
 
Jag firar sommarlovet i en vit klänning framför kameran. Livet är underbart. Vi firar en ljuvlig midsommar och jag har vattenkrig med min lillebror flera dagar i streck. Jag läser sommarböcker, slappar i solstolen. Det är under denna månad jag sätter eld på mikron, något jag aldrig glömmer. Läs inlägget om den kaotiska händelsen här → http://itsaboutme.blogg.se/2014/june/det-brinner.html
 

Juli blev den bästa månaden på hela året. Vi åker iväg till landet, jag fotar på grusvägar och ängar, vi plockar smultron och blåbär och bara njuter. Jag åker till Prag för att titta på vackra byggnader, strosa omkring och spendera pengar. Avnjuter också härlig sommarkväll med tjejerna och picknick i varamon. Avslutar månaden på Visingsö, där vi skrattar och fotograferar med Olivias familj. 

 

Mamma och jag befinner oss i Grustaget och fotograferar i flera timmar. ROLIGT! Jag äter melonsallad till frukost varje dag och gör bland mitt bästa köp någonsin. Mina blundstones. Pappa fyller även år så vi har en mysig dag i Vadstena med nygräddade våfflor.

 

 Jag blir ett år äldre och firar med tårta och fina presenter. Vi går höstpromenader i skogen tillsammans med hunden som lyckligt far fram och tillbaka. Vi tar även en tripp till Liseberg. Ett galet och roligt minne som jag fortfarande kan tänka tillbaka på. Det är dock lång kö till alla atraktioner och inte det blir inte så många åkturer.
 
 Hösten är här men jag blir besviken på att det inte blir några ordentliga höstdagar med färgglada löv eller någon sol. Jag bakar tårtor till ett stort dop, det var riktigt roligt och det blev lyckat. Tillsammans med mamma och lillebror har vi en underbar och lekfull eftermiddag på Bill och Bulls lekland, något som jag sent glömmer.
 November... Usch, jag ryser nästan när jag tänker på denna månad. Jag upplever längsta veckan i mitt liv då jag är sjuk och mår riktigt dålig. Jag kan varken sova eller äta och jag får ångest när jag tänker på allt jag missar i skolan. När jag väl kommer tillbaka är det en massa, massa att ta igen. Jag har i alla fall härliga julkänslor i hela kroppen och jag längtar, längtar, längtar. 
 

Innan jullovet är det stress, stress och ännu mer stress. Jag överlever genom att skriva en massa listor på allt jag ska göra. När jullovet väl kommer så blir det ett lugn över allting och jag kan bara njuta av att vara ledig. Skönt. Äntligen har jag tid till det jag älskar allra mest. Familj, vänner och fotografering. Jag har en fantastisk julafton och blir alldeles sprudlande lycklig över att snön kommer. Perfekt avslutning på året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela