Det brinner!

Publicerad 2014-06-27 19:17:00 i Allmänt,

Just såna här händelser är så typiskt mig och familjen hos mamma. Jag skulle äta en smörgås men bordssmöret var slut så jag tog matlagningssmör (är ju som bregott). Det var ju stenhårt men mamma sa att jag kunde stoppa in den lilla biten att värma i micron. Jag gör som hon säger och stoppar in det, med pappret på. Helt plöstligt börjar det smälla och jag får se att det brinner i micron. Jag sliter upp luckan och får panik. 
 
- Det brinner i micron! Nej, men gud. Hallå! DET BRINNER!!!
 
Min bonuspappa sitter vid bordet och tittar förvånat mot micron. Jag hoppar omkring och skriker för full hals att det brinner men springer sen iväg för att hämta brandsläckaren. När jag kommer tillbaka till köket står redan min bonuspappa och tar ut smörpaketet med en stekpincett. Han är helt lugn medan han lägger ner den i diskhon och släcker elden med vattnet, vilket gör att det ryker och luktar brand i hela huset.
 
 Jösses, säger jag bara. Det brann verkligen för fullt i hela micron. Vad hade jag gjort om jag var ensam hemma? Jag visste verkligen inte vad jag skulle göra, paniken var så stor. Hade det gått att spruta med skum rakt in i micron? Då hade den ju gått sönder (det är ju dock bättre än att hela huset hade brunnit upp). 
 
När jag skulle bära tillbaka brandsläckaren förvånades jag över hur tung den var. Hur hade jag orkat att springa med den så snabbt? Då var den inte alls tung. Jag måste ha fått världens adrenalinkick! Jag orkade inte ens lyfta tillbaka den. 
 
- Du kan ju inte lägga in papper med aluminium i micron, förklarade mamma senare.
- Jaha...
 
Och hur skulle jag kunna veta det? Men nu är jag i alla fall klokare på den saken. Jag ska inte göra det misstaget igen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela