När det inte går som man vill

Publicerad 2015-02-17 16:48:02 i Allmänt, FOTO - självporträtt,

Jag gav mig på ett försök att göra biskvier här hemma... Det gick åt skogen! Planen var att göra små små bottnar med chokladsmörkräm till. Först blev smeten till bottnarna klumpig. Det var bara att kasta och göra om. Sen fick bottnarna vara inne för länge och blev till knäckebröd, chokladen gick inte att smälta, testade en annan sort över ett vattenbad och råkade trycka ner chokladskålen under vattnet och sådär höll det på. Tillslut brast tålamodet.
 
 
Fram med en påse att ösa ner allt i. Det blev alltså inte ens ett litet testsmak. Endast en hög med disk, en stor hög! Efter att ha jobbat i två timmar. Det stod i receptet att det var lite mixter med att göra hemmagjorda biskvier. Kunde det inte varit en tydligare varning, typ "Om du heter Ellen Dahlström bör du INTE göra detta, utan endast bläddra vidare. Tänk inte ens tanken på att försöka!" ? Det hade varit välbehövligt.
 
Dags att hitta på något annat.
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2015-02-17 20:29:26

Biskvier är typ det godaste som finns...men jag har aldrig vågat prova att göra egna. ^^ Det kanske går bättre nästa gång? :)

Svar: Ja, det är riktigt smarrigt! Vi får hoppas på det ;)
Ellen, 17 år

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela