Cloetta

Publicerad 2015-02-06 18:24:38 i Allmänt,

I veckan var vi på studiebesök på Cloetta, vilket var riktigt roligt eftersom vi just nu håller på med kursen choklad och konfektyr. Spännande att få se hur den riktiga produktionen går till. Det är svårt att förstå hur mycket godis de faktiskt gör varje dag där. Kexchokladen som kom åkandes på ett rullband gick i sån fart att flera stycken åkte ner i en stor back på bara en sekund. EN SEKUND! Tänk er hur mycket det blir på en minut, en halvtimme, en timme. Otroligt! 
 
Hela klassen fick även en stor påse innan vi kom in i lokalerna. Till att fylla med godis. Jag bara satt och gapade.Visst tänkte jag att vi kunde få en bit, eller två,men en hel påse? Mumsmums, olika sortes ahlgrens bilar och polly, kexchoklad, plopp, center och en massa annat. Om ni vill ha godis kan ni ju svänga förbi huset här i Motala, haha. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-02-07 15:53:05

Stoppa undan en minipåse till mig :)

Svar: Självklart gör jag det, två eller tre till och med! ;)
Ellen, 17 år

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela