Lusseknutar

Publicerad 2014-11-22 19:47:59 i Allmänt, FOTO - ätbart,

Årets första bak med saffran gjordes igår. Jag testade att göra lusseknutar med smör/vanilj-fyllning att doppa i socker. Några blev ganska misslyckade, men många blev riktigt fina. Efter att ha smaskat upp en alldeles nybakt bulle kände jag dock att jag redan var trött på saffran, haha. Själva julen är ju inte ens här än! Förmodligen kommer suget snart tillbaka. 
 
- 5 minuter senare -
 
Haha, var precis nere i köket och hämtade en bulle. Åh, så gott! Så var saffransuget tillbaka och ni kan glömma vad jag skrev. 
 
Vad har ni för favorit att äta med denna goda krydda? 
 
 

Kommentarer

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2014-11-23 18:24:56

Super mumsigt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela