Big plans

Publicerad 2014-02-27 17:26:00 i Allmänt,

Jag har redan planerat upp vad jag ska göra hela lördagen. Den kommer att bli perfekt! Först ska jag åka och handla lite smått och gott. Frysta bär, presentpapper och limstift. När jag kommer hem igen ska jag slänga ihop en hallon- och blåbärspaj och sen ska jag pyssla med konservburkar. Ni ska få se vad jag ska göra med de. På kvällen ska jag sjunka ner i soffan med en stor godispåse framför melodifestivalen.
Det kommer att bli en må-bra-dag helt enkelt. Jag ska bara göra sånt som jag tycker om att göra! 
 
Jag har också ett litet projekt på gång. Att förvandla ett gammalt skåp med spegel till en skohylla. Garaget har blivit rensat och sen vi flyttade in har det funnits en massa skräp. Gamla plankor, skåp och hyllor. När jag fick se det utslängda skräpet ligga på gräsmattan blev jag överförtjust. 
"Det kanske finns något roligt att greja med?!"    Japp, det fanns det.
Jag vet inte var jag fick idéen ifrån men jag är redan på god väg. Jag har sågat bort delen där det ska sitta lådor så att nu är det bara delen med spegeln som finns kvar. Jag ska fila till där det är sågat, täppa till några hål och måla den vitare. Det är en massa fläckar och den är inte ens målad på vissa sidor.
Så himla roligt! Jag har tänkt att skorna ska stå inuti, framför spegeln och sen på hela skåpet. Ett gratis och coolt skoställ som jag hoppas kommer passa bra i klädgarderoben hos mamma. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela