Något vackert

Publicerad 2015-01-24 23:07:00 i Allmänt, FOTO - självporträtt, Texter och tankar,

Sitter och lyssnar på inspirerande och hänförande musik medan jag låter ord och tankar komma fram såhär på kvällskvisten. Orden bildar dikter, känslor och något jag inte kan sätta ord på. Det är inte alls säkert att det blir förstående utan jag sätter bara ord på mina bilder i huvudet jag får av en sång eller något annat. 

Jag får rysningar

Hela kroppen sätts på spänn

Ett leende sprider sig över läpparna

Jag tar ett steg fram

Sträcker på armarna

Börjar röra mig

Flyger fram över salen

Vitt spetstyg svävar runt benen

Hårockar som kastas runt

Blundar

Snurrar

Hoppar

Lever

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela