It's raining here in the kitchen

Publicerad 2014-06-29 20:33:00 i Allmänt, FOTO - övrigt,

Denna dag har jag suttit väldigt mycket vid datorn. Jag har redigerat en massa, massa foton, från senaste veckan och idag. Dagens motiv har varit vatten. Jag tycker att det är något som är riktigt roligt att fota, faktiskt!
 
För att få dessa foton har jag fyllt en blå bunke med vatten och ställt en blå skärbräda som bakgrund. På vissa foton har jag låtit kranen droppa och på andra har jag vänt upp och ner på en bägare av vatten, så det har skvätt ner hela köket, haha. För att få vattnet att falla som en dusch (eftersom jag inte har den effekten på kranen) så har jag använt ett durkslag. Mycket praktiskt och användbart! 
 
Jag fotade liknande vattenbilder för ett år sen och det är roligt att se att man har utvecklats en del. Dessa foton är en aning vassare, bland annat är skärpan bättre. Tummen upp för det. Skillnaden är också att förra gången fotade jag inte enbart vattnet, utan också min hand, någon blomma och ett halsband. Idag fokuserade jag istället på att få ett så bra resultat på vattendropparna som möjligt. 
 
Kika gärna in fotona för ett år sen här: http://itsaboutme.blogg.se/2013/october/vatten.html
 
 
Så coolt... I vattenstrålen fanns det en massa bubblor!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela