Boktips: Rör mig inte

Publicerad 2014-08-11 08:00:00 i Allmänt, Boktips,

Det är denna bokserie som för tillfället upptar mitt huvud. Första boken heter "Rör mig inte", andra boken "Rädda mig inte" och den sista "Sätt mig i brand". Alla är skrivna av Tahereh Mafi. 
 
Man får följa Juliette, vars beröring är dödlig. Hon sitter inspärrad hos Återetablissemanget, som tagit över världen och nu vill de använda Juliette som ett dödligt vapen. Men hon själv har egna planer. När hon efter en livstid utan frihet upptäcker att att hon är stark nog att stå emot bestämmer hon sig. Hon ska slå tillbaka och slåss för en framtid med pojken som alltid sett henne som en riktig människa. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela