Två nätter i Småland

Publicerad 2013-07-27 16:36:46 i Allmänt,

Nu hela familjen hos mamma åkt hemifrån, för att spendera två nätter i Småland, där min mormor och hennes sambo bor... Jag älskar att vara här! Huset ligger på ett fantastiskt ställe, med utsikt över en liten sjö.
Hela bilresan var inte riktigt klok, vi skrattade och alla var helt galna... Som vanligt ungefär. Vi köpte godis också. När jag gick där och plockade så tyckte jag höll allt inom en rimlig gräns men när jag kom ut så försvann nog den känslan. 
 
- Neeej, mammaaa! Vad mycket det blev... Kan jag inte hälla över lite i din påse?!
 
 När vi kom fram åkte vi efter ett tag till stan och jag köpte en del saker... (hoppas inte pappa läser det här!) Haha nej men jag köpte två toppar i en klädbutik först, sen drog vi vidare till en superbillig affär där jag handlade lite saker till mitt rum. Några små lådor, en tavla, kuddar och lite allt möjligt. Jag blev jättenöjd!
 
Idag åkte vi tillbaka till stan för att titta på någon vaktparad. Jag skämdes ihjäl för hunden inte har lärt sig allt än, bland annat att man inte ska dra i kopplet. Senare hände något som jag tyvärr inte såg, eftersom jag var inne i en leksaksaffär. Mamma går förbi ett fik, hållandes i Diesel och min bonuspappa går bredvid. På något sätt lyckas mamma ramla ner på alla fyra mitt på gräsmattan, Diesel fortsätter att dra så mamma hamnar raklång, som nu tjuter av skratt, vilket flera gjorde omkring också, eftersom de hade ett helt fik som publik. Mamma skrattar så mycket att hon inte kan ta sig upp utan hon ligger där och skriker, med en hund som drar i kopplet. 
 
Jösses, vilken familj, säger jag bara. 
 
Hälsningar ifrån Eksjö!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen, 17 år

Hej hallå! Vad kul att du har hittat hit. Här kan du läsa om min vardag som vanligtvis består av att skratta, fotografera, smaska på nybakade sötsaker, läsa och spendera pengar på kläder (även fast garderoben redan är överfull) Nu vet du lite om mig, varsågod att kika runt! Vill du kontakta mig? Mejla då till [email protected]!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela